Zadania

Do zadań Biura Obsługi Medialnej należy przede wszystkim utrzymywanie stałych kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu.

Zgodnie z § 20 ust. 1 Regulaminu Organizacyjnego Kancelarii Sejmu BOM odpowiada m.in. za:

  • realizację polityki informacyjnej dotyczącej prac Sejmu i Kancelarii Sejmu,
  • obsługę przedstawicieli mediów, w tym udzielanie odpowiedzi na pytania i przygotowywanie informacji prasowych,
  • obsługę medialną Marszałka Sejmu oraz kierownictwa Kancelarii Sejmu, w tym organizowanie briefingów, konferencji prasowych i wywiadów,
  • obsługę medialną Wicemarszałków Sejmu oraz przewodniczących komisji sejmowych,
  • redagowanie istotnych elementów strony internetowej Sejmu (Systemu Informacyjnego Sejmu),
  • stwarzanie przedstawicielom mediów warunków niezbędnych do wykonywania ich funkcji i zadań na terenie Sejmu, w tym prowadzenie – we współpracy ze Strażą Marszałkowską – akredytacji,
  • tworzenie oraz udostępnianie fotografii, materiałów filmowych i graficznych informujących o pracy Sejmu i jego organów oraz Kancelarii Sejmu,
  • administrowanie profilami sejmowymi w mediach społecznościowych,
  • monitorowanie publikacji dotyczących Sejmu i jego organów oraz Kancelarii Sejmu, rozpowszechnianych w prasie, radiu, telewizji oraz w sieci Internet,
  • przygotowywanie przeglądów prasy i analiz publikacji dotyczących Sejmu, jego organów i Kancelarii Sejmu,
  • wydawanie czasopisma „Kronika Sejmowa” oraz zapewnienie jego obsługi organizacyjno-technicznej.

Media społecznościowe administrowane przez BOM

Na terenie kompleksu sejmowego można nieodpłatnie korzystać z internetu bezprzewodowego (login: press, hasło nie jest wymagane). W celu ułatwienia przedstawicielom mediów wykonywania ich obowiązków w Sejmie udostępniony jest również pokój pracy dziennikarzy (nr 116 w hallu głównym na I piętrze), wyposażony w komputery, drukarkę,  telewizor i faks.